Long Lost Brother - Kapitel 8

"Liam" säger jag när jag gått in i rummet. Jag snurrar runt och undersöker varje vrå. Går in i badrummet och ser en kropp på golvet.
"Liam!" ropar jag och springer fram till den medvetslösa kroppen.


"Liam!" med tårarna rinnande ner för mina kinder skakar jag honom och gör allt för att få honom att vakna. Vad ska jag göra? Jag har aldrig lärt mig vad man ska göra i en situation som denna.
"Hold on" säger jag och springer ut ur rummet. Mina fötter leder mig bort till Nathan och Alva's rum, jag knackar hårt och i något som känns som en evighet på dörren tills Nathan öppnar.
"Help" säger jag ynkligt och kollar honom rakt in i hans ögon som börjar blänka.
"What's happening?" han lägger sina armar på mina axlar för att lugna ner mig.
"L ... Liam" stammar jag och jag börjar skaka.
"Where?"
"The b... bath-" yrseln tar över och jag faller ner mot golvet.

Nathan's perspektiv
Jag känner hur trycket lättar under mina händer.
"Lovisa!" säger jag snabbt och böjer mig ner mot henne. Jag för mina fingrar mot hennes hals och känner efter puls, det pulsar lätt under mina fingrar och jag pustar ut. "Alva, call the ambulance" ropar jag och Alva kommer ut ur rummet.
"What's happening"
"She passed out while she was talking about Lia-" snabbt slog tanken mig om Liam och jag ställde mig upp för att springa bort till hans rum.
"What are you doing, what should I do?" ropar Alva efter mig.
"Call an ambulance!" ropar jag tillbaka och går in till Liam och Lovisa's rum.
"Liam" säger jag tyst och kollar runt i rummet men ser ingen. Jag kollar lite försiktigt in i badrummet och ser en medvetslös kropp ligga på golvet. Jag springer fram till honom och kollar hans puls men lyckas inte hitta någon.
"Alva, for gods sake. Come here!" skriker jag och snabbt kommer det flera som samlar sig runt oss. Alva kommer in springandes med mobilen i sin högra hand.
"Did you call the ambulance?" säger jag snabbt och hon nickar. Hon står som en orörlig docka framför Liam och kollar ner på hans orörliga kropp.

"What's their names?" frågar en polis som precis kommit till huset. Ambulanssjukvården tar hand om de båda medan en annan polis står och pratar med ms. Cowen.
"Liam and Lovisa" säger jag, Alva är fortfarande lika stel och har inte sagt något på en halvtimme.
"Are you a friend of theirs?"
"Yes, we both are" suckar jag och killen nickar och går iväg. Jag drar med mig Alva och går mot ambulansen.
"Alva, c'mon."
"What? I don't like this" säger hon svagt och suckar.
"Woah, she speaks" säger jag med höjd röst och klappar händerna.
"Ssch" fnittrar hon.

Vet ni vad?
Det är allt ni får, resten får ni tomorrow. Blehe, det kapitlet är redan klart så gör det som ett tidsinställt så kommer det komma upp under dagen imorgon.
Detta är väldigt kort, i know men jag vet inte riktigt hur jag ska få det att gå från ett ställe till ett helt annat i ett kapitel, har aldrig fått det att fungera.
Tror det har med mina filmerfarenheter att göra.
Får inte ihop det iallafall, så fortsättningen får ni helt enkelt imorgon! (:

blev dessutom ingen betaläsare den här gången då jag ville få upp kapitlet direkt, därav är det lite halvt sådär men nästa blir bättre.

Kommentarer
Postat av: Ida

Mmmmeeerrrr

2013-04-02 @ 02:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0